Under större delen av den tid YouTube funnits har varumärket förknippats med sin ikoniska röda logotyp. För några månader sedan ändrade man till en ny, mjukare nyans av rött, med inslag av magenta. Det är en knappt märkbar men meningsfull förändring enligt YouTube.
Nu har man meddelat ändringen. Att man ändrat färgen på varumärket beror på bland annat på att färgen var för stark, den kunna skapa inbränning på vissa skärmar och att vissa skärmar visade färgen åt det orange hållet.
Hur många har märkt skillnaden sedan YouTube började använda färgen för några månader sedan?
Läs mer om ändringen på Google Design: YouTube’s New Hue.
Nu har man meddelat ändringen. Att man ändrat färgen på varumärket beror på bland annat på att färgen var för stark, den kunna skapa inbränning på vissa skärmar och att vissa skärmar visade färgen åt det orange hållet.
Hur många har märkt skillnaden sedan YouTube började använda färgen för några månader sedan?
Läs mer om ändringen på Google Design: YouTube’s New Hue.