Swiss Posts engagemang för konst

En tom duk? Saknas det inte en design? Vad försöker Swiss Post berätta för oss med detta speciella frimärke?
    Canvas är den klassiska bakgrunden för målningar och har som sådan kommit att symbolisera konst i allmänhet. Eftersom det är tomt representerar det konst som ännu inte skapats. Swiss Post har främjat och samlat in samtidskonst sedan 1924. Samlingen som man har sammanställt omfattar cirka 400 verk och en rikstäckande portfölj av konst i arkitekturföremål.
    2020 togs en ny konststrategi fram. Det nya engagemanget för konst bygger på tre sfärer: konstsamlingen, konst inom arkitekturen och ett samarbete med konstevenemang i periferin. Swiss Post spelar en pionjärroll när det kommer till företagskonstsamlingar och främjande av kultur i Schweiz – och det är precis vad den nya speciella frimärksuppsättningen syftar till att öka medvetenheten om.
    Swiss Post: Swiss Post’s commitment to art.

Det här inlägget postades i Data, Internet, Geografi, Historia, Konst, illustration, Kultur, Nyheter, Politik, myndigheter, Samhällsservice. Bokmärk permalänken.