”Harry’s Bitter”

Draftpumpen för Harrys Bitter, Duke of Sussex pub i Chiswick.

Duke of Sussex pub i Chiswick har skapat en öl till hans ära, samtidigt som släppet av den hett efterlängtade Netflix-dokumentären där Harry och Meghan diskuterar att ge upp sina kungliga roller.
    Personalen på Duke of SussexSouth Parade säger att dess nya ”Harry’s Bitter”, en ommärkning av deras ursprungliga husöl, redan är populär bland kunderna.
    Mörk bärnsten i färgen, pinten har ett krämigt huvud och har en ABV (Alcohol by volume) på 3,9 procent. Märket på pumpen är orangerött, vitt och blått med en bild på en skäggig Harry färgad i den orangeröda färgen. Det lovar ”en kungligt god dricka”.
    Hertigen av Sussex är en del av Metropolitan Pub Company som i slutändan ägs av Greene King. Krogkedjan ville gärna påpeka att ölen är pubens initiativ och inte deras.
    The Chiswick Calendar: Duke of Sussex reveal new beer “Harry’s Bitter”.
    Daily Star: Prince Harry has cheeky new ’bitter’ named after him following Netflix documentary.


Det här inlägget postades i Data, Internet, Geografi, Mat, livsmedel, Samhällsklimat, Sevärdheter. Bokmärk permalänken.